Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi T+U K AKTS
Otomata Teorisi BIM-402 Zorunlu 8 3 7

Dersin Tanımı

Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dillerin sınıflandırılması ve tanımlanmasında en temel düzeyde bilgi sahibi olup, otomatları ve işlevlerini öğrenerek, programlama dilleri yeteneğinin geliştirilmesi.
Dersin tanımı Alfabe, Dil, Dilbilgisi, Dilbilgisi Sınıflar, Chomsky Sıradüzeni, Düzgün Dilbilgisi, Bağlamdan Bağımsız Dilbilgileri, CFG ve BNF Gösterimi, Ayrıştırma Ağacı,Soldan Özyineleme ve kaldırılması, Pompalama Teoremi, Karar verme problemi, Normal Biçimler, Yığıtlı Otomat, Bağlama Bağımlı Dilbilgileri, Doğrusal Bağımlı Otomatlar, Kısıtlamasız Diller, Turing makinesi, Curch Turing Hipotezi, Kodlar, Schutzenberger Kriteri, Sardinas Patterson Algoritması, Önek Kodlar, Sınırlı Gecikmeli Kodlar, Optimum Kodlar ve Huffman Algoritması

Dersin İçeriği

1- Temel Kavramlar ve Ders Tanıtımı
2- Dilbilgisi Türleri ve Chomsky Sıradüzeni
3- Düzgün Dilbilgileri
4- Bağlamdan Bağımsız Dilbilgisi, Ayrıştırma Ağacı
5- CFG Gösterimi
6- BNF Gösterimi
7- Soldan Özyineleme ve Kaldırılması, Pompalama Teoremi
8- Karar Verme Problemi, Normal Biçimler, Yığıtlı Otomat
9- Bağlama Bağımlı Dilbilgisi, Doğrusal Bağımlı Otomatlar
10- Kısıtlamasız Dilbilgileri, Turing Makineleri
11- Turing Makineleri, Church-Turing Hipotezi
12- Kodlar, Schutzenberger Kriteri
13- Önek Kodlar, Sınırlı Gecikmeli Kodlar
14- Optimum Kodlar, Huffman Algoritması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları

1- Öğrenciler rogramlama dillerine temel teşkil eden, bağlamdan bağımsız dilbilgileri ve düzgün dilbilgileri başta olmak üzere dilbilgisi sınıflarına hakimdir.
2- Öğrenciler yeni programlama dilleri ögrenme ve tasarlama konusunda sürekli öğrenme motivasyonuna sahiptir.
3- Öğrenciler Sonlu ve yığıtlı otamatlar, Turing makineleri gibi kavramsal temel konulara hakimiyet sahibidir.
4- Öğrenciler Dilbilgisi ile üretilebilecek kodların sınırlamalarını bilir.
5- Öğrenciler Programlama dili olarak kullanılabilecek dilbilgilerini ayırt eder.
6-
7-
8-
9-
10-