Dersin Adı | Dersin Seviyesi | Dersin Kodu | Dersin Tipi | T+U | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Otomata Teorisi | BIM-402 | Zorunlu | 8 | 3 | 7 |
Dersin Tanımı
Ön koşul dersleri | |
Eğitimin dili | Türkçe |
Koordinatör | |
Dersi veren öğretim elemanları | |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı | |
Dersin veriliş şekli | Yüz Yüze |
Dersin amacı | Dillerin sınıflandırılması ve tanımlanmasında en temel düzeyde bilgi sahibi olup, otomatları ve işlevlerini öğrenerek, programlama dilleri yeteneğinin geliştirilmesi. |
Dersin tanımı | Alfabe, Dil, Dilbilgisi, Dilbilgisi Sınıflar, Chomsky Sıradüzeni, Düzgün Dilbilgisi, Bağlamdan Bağımsız Dilbilgileri, CFG ve BNF Gösterimi, Ayrıştırma Ağacı,Soldan Özyineleme ve kaldırılması, Pompalama Teoremi, Karar verme problemi, Normal Biçimler, Yığıtlı Otomat, Bağlama Bağımlı Dilbilgileri, Doğrusal Bağımlı Otomatlar, Kısıtlamasız Diller, Turing makinesi, Curch Turing Hipotezi, Kodlar, Schutzenberger Kriteri, Sardinas Patterson Algoritması, Önek Kodlar, Sınırlı Gecikmeli Kodlar, Optimum Kodlar ve Huffman Algoritması |
Dersin İçeriği
1- | Temel Kavramlar ve Ders Tanıtımı |
2- | Dilbilgisi Türleri ve Chomsky Sıradüzeni |
3- | Düzgün Dilbilgileri |
4- | Bağlamdan Bağımsız Dilbilgisi, Ayrıştırma Ağacı |
5- | CFG Gösterimi |
6- | BNF Gösterimi |
7- | Soldan Özyineleme ve Kaldırılması, Pompalama Teoremi |
8- | Karar Verme Problemi, Normal Biçimler, Yığıtlı Otomat |
9- | Bağlama Bağımlı Dilbilgisi, Doğrusal Bağımlı Otomatlar |
10- | Kısıtlamasız Dilbilgileri, Turing Makineleri |
11- | Turing Makineleri, Church-Turing Hipotezi |
12- | Kodlar, Schutzenberger Kriteri |
13- | Önek Kodlar, Sınırlı Gecikmeli Kodlar |
14- | Optimum Kodlar, Huffman Algoritması |
15- | |
16- | |
17- | |
18- | |
19- | |
20- |
Dersin öğrenme çıktıları
1- | Öğrenciler rogramlama dillerine temel teşkil eden, bağlamdan bağımsız dilbilgileri ve düzgün dilbilgileri başta olmak üzere dilbilgisi sınıflarına hakimdir. |
2- | Öğrenciler yeni programlama dilleri ögrenme ve tasarlama konusunda sürekli öğrenme motivasyonuna sahiptir. |
3- | Öğrenciler Sonlu ve yığıtlı otamatlar, Turing makineleri gibi kavramsal temel konulara hakimiyet sahibidir. |
4- | Öğrenciler Dilbilgisi ile üretilebilecek kodların sınırlamalarını bilir. |
5- | Öğrenciler Programlama dili olarak kullanılabilecek dilbilgilerini ayırt eder. |
6- | |
7- | |
8- | |
9- | |
10- |