Dersin Adı | Dersin Seviyesi | Dersin Kodu | Dersin Tipi | T+U | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye Yönelik Programlama | BIM-104 | Zorunlu | 2 | 4 | 8 |
Dersin Tanımı
Ön koşul dersleri | BM 103 (Programlamaya Giriş) |
Eğitimin dili | Türkçe |
Koordinatör | |
Dersi veren öğretim elemanları | |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı | |
Dersin veriliş şekli | Yüz Yüze |
Dersin amacı | Bu dersi alan öğrenciye C++ programlama dilinin yapısının ve bilgisayar programlamanın temel kurallarının, C++ ile konsol uygulamalarının nasıl yazılabileceğinin ve nesneye yönelik programlamanın prensiplerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin tanımı | Bu ders öğrenciye C++ dili ile nesneye yönelik bilgisayar programı geliştirmeyi öğretir. |
Dersin İçeriği
1- | C++ Standart Kütüphanesi, "Hello World" Örneği, Ekrana Yazdırma (cout), Klavyeden Okuma (cin), Aritmetik ve Karşılaştırma Operatörleri, Temel Veri Tipleri, Değişken Deklarasyonları ve Atamaları, Microsoft Visual Studio 2010 Kullanarak Win32 Konsol Uygulam |
2- | Şartlı Deyimler, Döngüler, Uygulamalar. |
3- | Fonksiyonlar, Uygulamalar. |
4- | Diziler, Uygulamalar. |
5- | Nesneye Yönelik Programlama, Sınıf ve Nesne Kavramları, Uygulamalar. |
6- | Kompozisyon, Kalıtım, Uygulamalar. |
7- | İşaretçiler, Uygulamalar. |
8- | Dinamik Bellek Yönetimi, Uygulamalar. |
9- | Standart Şablon Kütüphanesi (STL), Kaplar, İteratörler, Uygulamalar. |
10- | STL Algoritmaları, Uygulamalar. |
11- | Dosya Yönetimi, Uygulamalar. |
12- | İsim Uzayları, Uygulamalar. |
13- | Uygulamalar. |
14- | Uygulamalar. |
15- | |
16- | |
17- | |
18- | |
19- | |
20- |
Dersin öğrenme çıktıları
1- | C++ programlama dilinin yapısını öğrenir. |
2- | C++ programlama diliyle nesneye yönelik konsol uygulamaları yazar, test eder ve hata bulur. |
3- | Nesneye yönelik programlamanın prensiplerini öğrenir. |
4- | JAVA veya C# gibi başka bir nesneye yönelik programlama dilini kolayca öğrenir. |
5- | |
6- | |
7- | |
8- | |
9- | |
10- |