Dersin Adı | Dersin Seviyesi | Dersin Kodu | Dersin Tipi | T+U | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIT-352 | Zorunlu | 6 | 2 | 2 |
Dersin Tanımı
Ön koşul dersleri | - |
Eğitimin dili | Türkçe |
Koordinatör | |
Dersi veren öğretim elemanları | |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı | |
Dersin veriliş şekli | Uzaktan Eğitim |
Dersin amacı | Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilme. Atatürk dönemi Türk dış politikasını açıklayabilme. Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilme. Türk İnkılap hareketinin dayandığı bütünleyici ilkeleri açıklayabilme. |
Dersin tanımı | 1923 ten İkinci Dünya Savaşı sonrasına Türkiye Cumhuriyet Tarihini kavratmak. |
Dersin İçeriği
1- | Siyasal Alanda İnkılap hareketleri |
2- | Hukuk Alanda İnkılap hareketleri |
3- | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılap hareketleri |
4- | Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, Ekonomik Alanda Gelişmeler, Sağlık Hizmetleri |
5- | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası |
6- | Cumhuriyetçilik |
7- | Milliyetçilik ve Halkçılık |
8- | Laiklik |
9- | Devletçilik ve İnkılapçılık |
10- | Milli Egemenlik, Milli Bağımsızlık |
11- | Milli Birlik ve beraberlik, Ülke Bütünlüğü, Barışçılık |
12- | Bilimsellik, Akılcılık, Çağdaşlık ve Batılılaşma, İnsan ve İnsan Sevgisi |
13- | Türk İnkılabının Nitelikleri |
14- | Atatürk’ün ölümü, Yurt İçindeki ve Yurt Dışındaki yankıları |
15- | |
16- | |
17- | |
18- | |
19- | |
20- |
Dersin öğrenme çıktıları
1- | Öğrenciler bu derslerin işlenmesinin ardından; Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilir. |
2- | Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilir. |
3- | Türk İnkılap hareketinin dayandığı bütünleyici ilkeleri açıklayabilir. |
4- | Atatürk dönemi Türk dış politikasını anlatabilir. |
5- | Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir |
6- | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir |
7- | |
8- | |
9- | |
10- |